tisdag 2 oktober 2012

Lite "mellanläsning"

I väntan på att omgångens bok ska komma så har jag ägnat mig åt lite annan läsning, nämligen;



(bilden tagen från boksidan.net)

En lite märklig bok med ett fantastiskt språk och ett flyt som gör den otroligt lättläst. Jag skulle köpa en annan bok av samma författare. Men då expediten höll fram en bok på närmare 700 sidor med pyttetext (detta var strax efter att jag hade läst färdigt "En halv gul sol") så bestämde jag mig för denna, något tunnare bok. Jag kan verkligen rekommendera den. En lite lagom melankolisk bok, där gränsen mellan dröm och verklighet suddas ut. Haruki Murakami har ett väldigt underhållande bildspråk. Till skillnad från alla andra böcker som vi har läst i bokcirkeln så finns här även en viss erotisk laddning som är rätt så underhållande. Inte för mycket, utan bara så där lagom. Ja denna bok fick mig att vilja åka till Japan. Märklig men som sagt bra!  Läs den om ni har lite tid över ;-) Själv hoppas jag att "Det tredje tecknet" är på väg eftersom jag känner mig riktigt lässugen nu!
//Maria

3 kommentarer:

  1. Vilken bok var det? Kan inte se bilden :( Kul att du läst Murakami! Har en bok liggandes här hemma, Norwegian Wood, som jag ska läsa någon gång när jag hinner. Kram Andrea.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag ser det nu! Vad konstigt. Jag ska försöka åtgärda det. Den var med precis när jag skrivit det ;-) Boken är "Sputnik älskling". Norweigan wood ska vara bra har jag hört. Den ska jag köpa en dag!
      Kram Maria

      Radera
  2. Tack, nu ser jag! Alla hans böcker verkar lite udda, men det kan passa mig bra ;)

    SvaraRadera