måndag 26 november 2018

Jag ska egentligen inte prata om det här

Jag ska egentligen inte prata om det här
Den här boken skulle jag vilja diskutera, någon mer i gruppen som läst? Skulle vara intressant att höra någon som har inblick i äldrevården, om det är direkt verklighetstroget eller inte. Dessvärre tror jag väl egentligen att det är så här det är. Boken är skriven av Sara Beischer och det är den första som jag läst av henne. Den är egentligen inte rolig men jag skrattade högt flera gånger när det handlade om huvudpersonens situationer i författarvärlden.

Boken handlar om Moa Bengtsson, en ung kvinna med teaterdrömmar som arbetar på ett äldreboende. Hon har nästan gett upp sina drömmar om att bli skådespelare och skriva teatermanuskript. Istället har hon ett bokmanuskript som hon skickar till en rad olika förlag. Hon får nej, nej och åter nej, tills plötsligt en förläggare hör av sig och är intresserad. Boken innehöll så mycket mer än jag förväntade mig. Boktips alltså!!
//Andrea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar