söndag 2 februari 2014

Ett alternativ till pågående melodifestival

Jag har de senaste åren knappt varit delaktig i karusellen kring uttagning till Eurovision Song Contest. Någonstans i alla deltävlingar, direktkvalificeringar och andra chanser tappade jag det lilla intresse som en gång fanns. Det intresserar mig mer att läsa de kommentarer som flödar i sociala medier och att reflektera kring hur mycket vi tillåter oss att tycka och visst har det en viss charm att rätt låt tydligen aldrig lyckas vinna...

Men allt är föränderligt. Nu funderar jag över biljetter till genrep och förbereder mig för flera kommande lördagskvällar där kanalvalet är givet. Kanske kommer jag att tycka det är toppen?!

Alltså är det kanske inte ett alternativ jag tänkt komma med nu... tävlingarna får samsas bredvid varann. Mello och Litto. 

Årtusendets bästa roman ska koras. Det är nu sista chansen att rösta i den första deltävlingen av Litto. Dela ut en 12:a, en 10:a...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar