måndag 14 maj 2012

Fin kokbok!

Sommar med systrarna von Sydow
(Bild lånad från adlibris.)

Sommar med systrarna von Sydow är precis just så fin inuti som den ser ut att vara. Jag har följt Amys blogg sedan hon bloggade på mama, och den blir bara bättre och bättre. Spännande att läsa om livet i Philly, vardag, recept och mycket mer. Eftersom jag gillar kokböcker har jag en hel del i hyllan, och en till kändes liite onödigt. Men denna kunde jag inte låta bli att köpa och jag ångrar mig inte.

Den har ett upplägg som tilltalar mig med teman som t ex Helig helgfrukost, 4th of July BBQ, Söndagsbrunch och Afternoon tea. Recepten är någorlunda enkla och har inte alltför långa ingredienslistor, vilket passar mig perfekt. Den har tjocka blad och härliga, personliga bilder från Marstrand. Och den där ön, Marstrand, ligger ju alldeles lagom långt bort från Åskloster för att hinnas med som dagsutflykt ;-)
/Andrea

2 kommentarer:

  1. Hej Andrea! Åh vad roligt att läsa om vår bok här och extra roligt att du följer min blogg :) Hoppas att du prövar på lite recept och gör en utflykt till Marstrand i sommar!
    Amy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, så kul att du tittade in här! Ska rapportera efter bakningen ;-)
      Andrea

      Radera